ASIAKASPALVELU

Tilaus- ja toimitusehdot


1. Asiakkaan ja Sunglasses Shopin välinen sopimus

Sunglasses Shop on MyOptique Group Ltd.:n (Gemini House, Hargreaves Road, Groundwell, Swindon SN25 5AZ, UK) alainen toimija. Sopimus muodostuu vain silloin, kun tuotteet lähetetään asiakkaalle. Kun tuotteet on lähetetty, muodostuu välillemme laillisesti sitova suhde. Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaukset missä tahansa vaiheessa ennen tilauksen lähetystä, eikä meidän tarvitse hyväksyä maksutapahtumaa.

2. Hinta

2.1
Tuotteidemme hinnat ovat näkyvissä internet-sivuillamme ja ne sisältävät ALV:n, joka on tällä hetkellä 24%.

2.2 Toimitus Suomeen on ilmainen, ellei toisin mainita. Toimitusmaksut muihin kohteisiin saattavat vaihdella.

2.3 EU-maiden kansalaiset ja vakituiset asukkaat ovat velvoitettuja maksamaan ALV:n tilauksissaan.

2.4 Hinnat UK -sivuillamme ovat punnissa (GBP), mutta kansainvälisillä sivuillamme pyrimme pitämään maan omaa valuuttaa, jonka arvo on verrattavissa punnan sen hetkiseen kurssiin.

3. Oikeutesi peruuttaa sopimuksesi

3.1
Englantilaisen kuluttajainsuojalain (Consumer Protection (Distance Selling) Regulations 2000) mukaan asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa neljäntoista päivän kuluessa. Tähän sisältyy suurin osa tuotteista ja palveluista. Tämä aika lasketaan alkavaksi päivä sen jälkeen, kun tuotteet on vastaanotettu.

3.2 Tämän lisäksi tarjoamme 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden tuotteillemme.

3.3 Jos haluat peruuttaa tilauksesi sinun tulee soittaa heti tilauksen tehtyäsi numeroon 075 325 1166 tai laittaa sähköpostia osoitteeseen fi@sunglassesshop.com ja yritämme parhaamme tilauksen peruuttamiseksi. Tilaukset käsitellään ja lähetetään matkaan hyvin nopeasti, joten emme valitettavasti voi luvata, että 100% varmasti pystymme pysäyttämään tilauksesi.

3.4 Jos olet vastaanottanut tuotteet ennen, kun päätät peruuttaa tilauksesi, ole hyvä ja täytä palautuslomake sivuillamme tai ota yhteyttä sähköpostitse fi@sunglassesshop.com. Sinun tulee palauttaa tuotteet omakustanteisesti ja omalla vastuulla osoitteeseemme. Jos päätät peruuttaa tilauksesi ennen sen vastaanottamista, mutta olemme jo lähettäneet tuotteen, sinun tulee olla avaamatta pakkausta ja palauttaa se avaamattomana meille omakustanteisesti ja omalla vastuullasi, niin pian kuin mahdollista, tai kieltäytyä vastaanottamasta toimitusta.

3.5 Kun olet ilmoittanut meille peruuttavasi tilauksesi, maksamasi hinta palautetaan alkuperäiselle maksuvälineelle niin pian, kuin mahdollista, aina 14 päivän kuluessa peruutuksesta, edellyttäen, että olet palauttanut meille kyseessä olevat tuotteet ja olemme vastaanottaneet ne samassa kunnossa, jossa lähetimme ne. Jos et palauta tuotteita tai kieltäydyt maksamasta palautuksen postituskulut, olemme oikeutettuja pidättämään tuotteiden takaisin saamisesta aiheutuneet kulut sinulle palautettavasta summasta.

3.6 Jos palautetut tuotteet eivät ole samassa kunnossa kuin meiltä lähetettäessä, pidätämme oikeuden lähettää tuotteen korjaamisesta laskun sinulle.

3.7 Kun palautat tuotteen meille, suosittelemme, että palautat sen samassa pakkauksessa, jossa vastaanotit sen. Jos ne vaurioituvat tai katoavat kuljetuksessa, on asiakkaan vastuulla hakea korvausta kuljetuksen tehneeltä yritykseltä. Pidätämme oikeuden palauttaa meille kuljetuksen aikana vahingoittuneet tuotteet. Sinun tulee myös palauttaa meille kaikki lähetyksessä tulleet tilaukseen kuuluvat sivutuotteet, kuten kotelot ja pyyhinliinat sekä takuutodistukset. ÄLÄ PALAUTA TUOTETTA KIRJEKUORESSA tai paperiin käärittynä, koska se ei suojaa tuotetta matkan aikana.

3.8 Kaikki tuotteet tulee palauttaa palautusohjeiden mukaisesti, jotka löytyvät Palautukset -sivulta. Huomaathan, että emme voi hyvittää kuljetuksessa kadonnutta palautuslähetystä, jos olet lähettänyt palautuksen ilman seurantanumeroa.

3.9 Valitettavasti palautuksen kustannuksia / postikuluja emme voi hyvittää. Asiakkaan vastuulla on myös maksaa lähetyksestä mahdollisesti aiheutuvat lisäkustannukset, verot, tullimaksut ym.

3.10 Uudelleenvarastointimaksu saattaa tulla lisänä palautettuihin tuotteisiin. 

3.11 Asiakkaalle henkilökohtaisesti räätälöidyt tai muokatut tuotteet, kuten voimakkuuksilla tilatut aurinkolasit, silmälasit tai linssit eivät kuulu normaalin palautusoikeuden piiriin.

Lisätietoja voimakkuuksin tilatuista tuotteista osioissa 17 ja 18

4. Jos me peruutamme tilauksesi

4.1
Pidätämme oikeuden peruuttaa sopimuksemme, jos:

4.2 Meillä ei ole tilaamaasi tuotetta riittävästi varastossa;

4.3 Emme pysty toimittamaan tilausta asuinpaikkasi vuoksi;

4.4 Yksi tai useampi tuote oli väärin hinnoiteltu sivuillamme järjestelmävian tai hintojen muutoksen vuoksi;

4.5 Maksu/Toimitustietoja ei voitu varmistaa tai tilaus on petosyritys.

4.6 Jos joudumme peruuttamaan tilauksesi, ilmoitamme sinulle siitä sähköpostilla ja palautamme jo maksamasi hinnan takaisin alkuperäiselle maksuvälineelle 14 päivän kuluessa tilauksestasi. Emme ole vastuussa tarjoamaan lisäkorvauksia tai pettymyskorvauksia. Huom. jos tilaus on luokiteltu petosyritykseksi joko meidän tai Klarnan toimesta, me emme ilmoita automaattisesti peruutuksesta.

5. Tilausten toimitus

5.1
Tilaukset lähetetään tavallisesti UPS:n kautta, kun tilauksesi loppusumma ylittää £80/100€. Näihin lähetyksiin vaaditaan allekirjoitus vastaanottajalta. Jos et ole tavattavissa tilausta toimitettaessa, sinun tulee sopia kuljetusyhtiön kanssa uudesta toimitusajankohdasta, -osoitteesta tai muusta järjestelystä. Tietyissä poikkeustapauksissa yli 100€ arvoiset tilaukset saatetaan lähettää kirjattuna postipakettina. Loppusummaltaan alle 100€ arvoiset paketit postitetaan tavallisena Royal Mail 1. luokan pakettina ilman seurantanumeroa.

5.2 UPS toimittaa lähetykset annettuun toimitusosoitteeseen. Jos haluat korjata toimitusosoitettasi, sinun tulee ottaa meihin yhteyttä sähköpostilla fi@sunglassesshop.com tai puhelimitse 075 325 1166 ennen kuin lähetys postitetaan. Muussa tapauksessa sinun tulee ottaa yhteyttä suoraan kuljetusyhtiöön. Postin kautta toimitetuista tilauksista lähetetään asiakkaalle saapumisilmoitus. Huom. meillä ei ole valtuutta vaihtaa toimitusosoitetta Klarnan kautta tehtyihin tilauksiin.

5.3 Toimitusaika Suomeen (UPS) on yleensä 4-6 arkipäivää, mutta joissakin tapauksissa se voi viedä jopa 30 vuorokautta kuljetusta hidastavista syistä (lakot, tulli ym.) tai toimitusosoitteen syrjäisen sijainnin vuoksi. Jos et ole vastaanottanut tilaustasi 28 päivän kuluessa, ota meihin yhteyttä. Me otamme yhteyttä UPS:ään ja teemme seurantakyselyn. Kun saamme heiltä vastauksen, otamme sinuun yhteyttä välittömästi ja sovimme uudelleenlähetyksestä tai halutessasi maksuhinnan palauttamisesta. Royal Mail kuljettaa paketin Suomeen yleensä 7-14 päivässä.

5.4 Me emme ole vastuussa vastaanottamatta tai allekirjoittamatta jääneistä lähetyksistä väärän osoitteen tai vastaanottajan tavoittamattomuuden vuoksi. Jos tuotteet palautetaan meille edellä olevista syistä, voimme veloittaa asiakkaalta postitus- ja käsittelykulut, tai vähentää ks. kulut maksetusta hinnasta.

5.5 Kun tuotteet on vastaanotettu, olet tuotteiden omistaja ja vastuussa niistä. Me emme ole vastuussa, jos hukkaat tai rikot tuotteen.

5.6 Sinun tulee tarkistaa tuotteen kunto ennen vastaanottamista ja allekirjoittamista. Jos tuotteet toimitetaan sinulle kuljetuksessa vahingoittuneena, merkkaa lähetyslistaan ”vahingoittunut” ennen allekirjoittamista. Ota sen jälkeen yhteyttä meihin ja kerromme sinulle miten toimia. Sinun tulee pitää tuotteita siihen asti, kunnes olemme ilmoittaneet asiasta kuljetuksen tehneelle yritykselle. Vaihtoehtoisesti voit kieltäytyä vastaanottamasta lähetystä ja allekirjoittaa sekä laittaa rastin ruutuun ”Kieltäytynyt vastaanottamasta”.

5.7 Tuotteiden hintaan sisältyy ALV, jonka maksaa asiakas. Asiakkaan vastuulla on myös maksaa toimitusalueesta riippuen mahdollisesti koituvat lisämaksut, verot, tullit jne.

5.8 Vahvuuksilla tilatut aurinkolasit lähetetään yleensä 7-14 arkipäivän sisällä tilauksesta.

6. Vastuu

6.1 Jos toimitetut tuotteet ovat eri, kuin tilaamasi tuotteet tai ovat vahingoittuneet tai vialliset tai niitä on viallinen määrä, emme vastaa virheistä, ellet ota meihin yhteyttä ja ilmoita asiasta meille sähköpostilla fi@sunglassesshop.com tai puhelimitse 075 325 1166 10 päivän kuluessa toimituksesta. Jos olet tilannut tuotteet lahjaksi, suosittelemme tarkastamaan tuotteet välittömästi. Jos tuotteet ovat vaurioituneet, tulee meihin ottaa yhteyttä välittömästi. Huom. Tuotekuvamme saattavat jonkin verran poiketa todellisuudesta, sillä kuvat otetaan valolaatikossa, ja emme pysty manipuloimaan kaikkia valo-olosuhteita.

6.2 Jos tuotteita ei ole vastaanotettu 30 päivän kuluessa tilauspäivästä, me emme ole vastuussa siitä, ellei meihin ole otettu yhteyttä asiasta sähköpostilla fi@sunglassesshop.com, puhelimitse 075 325 1166 tai postitse 40 päivän kuluessa tilauspäivästä. Kun tilauspäivästä on kulunut 30 päivää ja mikäli tuote ei ole saapunut perille, voimme valintasi mukaan toimia seuraavalla tavalla;

6.3 Merkitä tuotteet kadonneiksi tai ei toimitetuiksi;

6.4 Korvata vialliset tai korjata vahingoittuneet tuotteet; tai

6.5 Palauttaa sinulle maksamasi summa valitsemallamme tavalla.

6.6 Emme ole lain mukaan vastuussa sinulle mahdollisesti koituvista suorista tai epäsuorista tuotollisista menetyksistä, pettymyksistä, liiketoiminta- tai aineettoman omaisuuden menetyksistä. Jos otat meihin yhteyttä asiaa koskien, emme ole vastuussa maksamaan sinulle muita korvauksia, kuin palauttaa maksamasi hinnan.

6.7 Sinun tulee noudattaa ja täyttää kaikki sovellettavat määräykset ja säädökset, mukaan lukien tarvittavat tulli-, tuonti- tai muut luvat ostaessasi tuotteita sivustoltamme. Joidenkin maiden lainsäädäntö kieltävää tiettyjen tuotteiden toimituksen. Emme ole vastuussa ostamistasi tuotteista vientisäädöksien osalta.

6.8 Edellä mainittuja säädöksiä lukuunottamatta, näiden ehtojen ei ole tarkoitus rajoittaa kuluttajanoikeuksiasi tai muita lakisääteisiä oikeuksiasi, eikä sulkea pois tai rajoittaa vastuuta huolimattomuutemme johdosta koituvasta kuolemasta tai loukkaantumisesta.

6.9 (Käännökset kansainvälisillä sivustoilla) Teemme parhaamme varmistaaksemme kaikkien käännösten (mukaanlukien näiden ehtojen) oikeellisuuden, mutta epäjohdonmukaisuuksien esiintyessä tai käännöksen ja englanninkielisten sivujen ollessa erovat tai ristiriidassa, englanninkieliset sivut luetaan alkuperäisiksi ja siksi päteväksi ja vallitsevaksi.

7. Maksutapahtuma

7.1
Kotisivujemme kautta tehnyt tilaukset ohjautuvat Klarna Checkout -järjestelmän tai PayPalin kautta. Täyttämällä tiedot asiakas hyväksyy Klarnan ehdot sekä painamalla "Osta" -painiketta asiakas hyväksyy myös Sunglasses Shopin omat ehdot.

7.2 Manuaalisten puhelintilauksien maksutavat käyttäen RBS Worldpay:ta ovat: Mastercard, Visa, Visa Electron tai American Express. Hyväksymme myös maksut Paypalin kautta. Korttimaksutapahtumat tarkistetaan AVS (Address Verification System) tarkastuksen avulla. Jos maksutapahtumaa ei voida varmistaa, toimitus voi viivästyä. Siksi on tärkeää, että laskutustiedot ovat oikein.

7.3 PayPalilla maksettaessa ylimääräiset turvatarkistukset saattavat olla mahdollisia, josta johtuen tilauksen käsitteleminen voi viivästyä.

7.4 Kaikki maksut varmistetaan ennen tilauksen lähetystä, joka voi joskus viivästyä mikäli maksutapahtumaa joudutaan varmistamaan tai tutkimaan lisää. Jos sinulla on kysyttävää maksuvaihtoehdoista, otathan yhteyttä fi@sunglassesshop.com tai puhelimitse 075 325 1166.

8. Huomautukset

Jos näissä toimitusehdoissa ei ole mainittu jotain muuta, kaikki huomautukset tulee tehdä kirjallisesti osoitteeseen

MyOptique Group
att: Sunglasses Shop Finland
40 Clifton Street
London
EC2A 4DX
UK

Tai sähköpostilla fi@sunglassesshop.com tai puhelimitse 075 325 1166. Muista mainita nimesi, tilausnumerosi ja tilauspäivämäärä. Jos meillä on huomautettavaa tai kerrottavaa, ilmoitamme siitä nettisivuillamme.

9. Asiat, joihin emme voi vaikuttaa

Emme ole vastuussa tuotteiden toimittamatta jättämisestä, lähetyksen viivästymisestä, tuotteiden vahingoittumisesta tai virheellisesti toimitetuista tavaroista, jos tämä on aiheutunut meistä riippumattomista syistä, mukaan lukien mutta ei näihin rajoittuen: kuolemantapauksesta, olosuhteiden muutoksesta kuten lakot, työsulut ja muut vastaavat, vaikeista sääoloista, internetin yhteysongelmista tai tulvan, tulipalon, räjähdyksien tai muun onnettomuuden tapauksessa.

10. Pätevyys

Jos jotakin ylläolevista ehdoista ei voida panna täytäntöön (mukaan lukien säännös jossa emme ota vastuuta puolestasi), se ei vaikuta muihin ehtoihin.

11. Yksityisyys

Hyväksyt noudattavasi yksityisyyssäädöksiämme.

12. Kolmannet osapuolet

Kenelläkään muulla (pois lukien tytäryhtiömme, johtajamme, työntekijämme tai edustajamme) kolmannella osapuolella ei ole laillista oikeutta vaatia korvauksia tähän sopimukseen liittyen.

13. Sovellettava laki

Meidän välisessä sopimuksessamme sovelletaan ja noudatetaan Englannin lakia ja Englannin tuomioistuin ratkaisee riitatilanteet.

14. Koko sopimus

Nämä ehdot yhdessä nykyisten online-hintojemme, toimitusehtojen, yhteystietojen ja yksityisyyssuojan kanssa luovat kokonaisuuden sopimuksestamme tarjota sinulle tuotteet jotka päätät ostaa. Mikään mitä myyjät sanovat puolestamme tai tuotteistamme, mikä ei vastaa verkkosivujemme kuvausta, tai muuttaa näitä ehtoja, ei ole voimassa eikä lainmukaista. Petoksia tai harhaanjohtamisyrityksiä lukuunottamatta, emme ole vastuussa mistään senkaltaisesta epätotuudenmukaisuudesta.

15. Sähköpostimainonta

Tilaamalla Sunglasses Shopista, tilaamalla uutiskirjeen tai hyväksymällä tervetuliaistarjouksen, suostut ottamaan vastaan sähköpostitse lähetettävää viestintää. Mainos-sähköpostimme on helposti peruutettavissa, klikkaamalla Lopeta tilaus -linkkiä sähköpostin lopussa.

16. Poikkeukset

Joidenkin tuotteiden ja merkkien kohdalla voidaan olla noudattamatta normaaleja toimitus-ja tilausehtoja. Ilmoitamme ks. tuotteista ja tilanteista sopivassa paikassa verkkosivuillamme.

17. Reseptilasien ja -aurinkolasien ehdot

Voimakkuuksilla tilatut lasit valmistetaan erityisesti sinua varten. Niiden valmistuksessa saattaa kestää muutaman viikon (yleensä 7 arkipäivää).
Aurinkolasit vahvuuksilla voidaan palauttaa lukuunottamatta Oakley, Serengeti, Bollé ja Maui Jim -tilauksia, joita ei voi palauttaa eikä vaihtaa.

Designer -merkit jotka valmistavat itse linssit voimakkuuksin tilattuihin laseihin ovat Maui Jim, Oakley, Bollé ja Serengeti. Muiden merkkien laseihin valmistamme merkittömät yleislinssit.

Näin ollen (yllämainittuja merkkejä lukuunottamatta) aurinkolaseihin ja silmälaseihin valmistetut linssit ovat merkittömät ja logottomat. Ne eivät ole merkin omat linssit.

Tilaamalla aurinkolasit tai silmälasit omilla voimakkuuksillasi Sunglasses Shopista, hyväksyt seuraavat ehdot:

- Olet 16-vuotias tai vanhempi, etkä ole rekisteröity sokeaksi tai vaikeanäköiseksi.

- Sinulla on hallussasi kirjallinen silmälasimääräys (resepti) voimakkuuksiasi koskien, jonka olet saanut laillistetulta optikolta tai silmälääkäriltä viimeisten 24 kuukauden (tai 12 kuukauden mikäli olet yli 70-vuotias) aikana.

- Tarjoat tarkat tiedot nykyisestä reseptistäsi, mukaan lukien kaikki liitteet sekä kirjoitetut huomiot pyydettäessä.

18. Reseptilasien ja -aurinkolasien rajoitukset

Optikkojemme neuvosta pidätämme oikeuden olla hyväksymättä tilauksia, jotka ovat puutteellisia tai epäselviä. Jos tarpeellista:

- Otamme sinuun yhteyttä keskustellaksemme tilauksestasi tai tarjotaksemme neuvoja.

- Otamme sinuun yhteyttä pyytääksemme kopiota reseptistäsi.

- Otamme yhteyttä suoraan optikkoon tai suosittelemme, että asiakas ottaa yhteyttä optikkoonsa, joka reseptin on tarjonnut, varmistaakseemme tiettyjä asioita reseptistäsi.

- Pyydämme sinua hankkimaan pupilliesi etäisyyslukeman optikoltasi.

- Voimme pyytää sinua tarjoamaan meille uuden reseptin optikolta tai silmälääkäriltäsi.

- Huomaathan myös, että vahvuuksilla tilatut aurinkolasit lähetetään 7-14 arkipäivän sisällä tilauksesta.

19. Alennuskoodit ja tarjoukset

- Sunglasses Shop pidättää oikeuden muuttaa tai peruuttaa mikä tahansa tarjous ilman ennakkoilmoitusta tai varoitusaikaa.

- Alennuskoodit ovat voimassa toistaiseksi, tai ilmoitetun voimassaoloajan ajan ainoastaan sunglasses-shop.fi, sunglasses-shop.co.uk sekä sunglassesshop.com alaisilla sivuilla.

- Tarjoukset eivät ole vaihdettavissa rahaksi.

- Tarjoukset eivät koske jo tehtyjä ostoksia.

- Joissakin tarjouksissa on voimassa tilauksen vähimmäisarvo. Tästä ilmoitetaan tarjouksen yhteydessä tai tilausta maksettaessa.

- Useita tarjouksia ei voi yhdistää, ellei toisin mainita.

20. Hintatakuu

20.1
Hintatakuuta ei voi yhdistää mihinkään muuhun tarjoukseen, kampanjaan tai alennukseen.

20.2 Hintatakuu perustuu verrattavaan palveluun, joten:

- Tuotteen tulee olla varastossa (ei niin, että tuote tilataan erikseen valmistajalta tai maahantuojalta asiakasta varten), Euroopassa ja toimitusaikojen sekä -hintojen verrattavissa

- Myyjän tulee olla valtuutettu aitojen tuotteiden jälleenmyyjä, ja merkkien / valmistajien sellaiseksi tunnistama

20.3 Emme vertaa huutokauppasivustoja, kuten Ebay, hintatakuussa.

20.4 Päätös hintatakuun toteutumisesta on aina lopuksi Sunglasses Shopilla.

Jos olet löytänyt mielestäsi pätevän hintatakuu-vertailun, otathan meihin yhteyttä ilmoittaen myyjän verkko-osoitteen ja hintatiedot.